Mennyibe lesz?

Utánaszámoltam végre, mennyi kakaót kell még meginnom, hogy elég erős legyek finanszírozni a Passat-projektet. Sokat. De megvalósítható a dolog, még ha a legutóbb beütemezett 33 ugrásból egy párat feltételhez kell is kötnöm. Nézzük a kakaókat:

1. Műszerfal rendszeres ápolása 12
2. Külső műanyagelemek rendszeres ápolása
Havonta egy műszerfalápoló spray.
3. Kipufogórendszer
Egy bilincs meghúzásától a katalizátorcseréig bármi beeshet, de feltételezem, ha a legegyszerűbb hibáról lenne szó, azt az eddigi két szerelő biztosan megoldotta volna.
25-75
4. Szivargyújtó-spirál kiiktatása 4
5. Szellőzőrács cseréje a műszerfalon
6. Üres kapcsolóhelyre takarólap
7. Napellenző-világításra plexibúra
De ebben már az alkatrészek postaköltsége is benne legyen ám.
8. Hangcsillapítás
Optimista a becslésem, de többe úgysem fog kerülni, mert többet nem szánok rá.
40
9. Jobb hátsó lámpablokk kiegyenesítése 5
10. Felnik felújítása 50
11. Első-hátsó embléma cseréje 5
12. Rádióantenna cseréje 15
13. Első indexbúrák narancsról fehérre 10
14. Hátsó rendszámtábla cseréje 15
15. Karbantartás
Olajcsere (15), ablaktörlőlapátok (5), fékbetétek (20).
40
16. Klíma
Egyelőre ezt is csak becsülöm. Komplett klímát összevadászni egy 50-esnél kezdődik, a beszerelésre pedig a megkérdezett szerelő látatlanban 100-as környékét saccolt.
150-200
17. Fordulatszámmérő 10
18. Magnókazetta-lejátszás beüzemelése 5
19. Tolótető-szerkezet cseréje 20
20. Motormosás
A kockázatos mosás helyett talán jobbat is tesz a gondos áttörölgetés.
5
21. Megroppant első emelőpontok kilakatolása 10
22. Rozsdakezelés az alvázon 10
23. Kopott váltószoknya cseréje 5
24. Kopott könyöklő cseréje 15
25. Polírozás, karcok kijavítása 20
26. Oldalburkolat ráépítése 20
27. Hátsó spoiler ráépítése
Bár a diszkrét szárny és a burkolat őrült jól állna a Passatnak, előfordulhat, hogy csak később kapja meg őket. (Funkciójukat tekintve persze eleve értelmetlenek, de ez szépségükből mit sem von le.)
20
28. Karbantartás 10
29. Fejtámla beépítése hátul középre 10
30. Derékmagasságban állítható sofőrülés 15
31. Szőnyegek
Mivel azért most is elfogadhatóak a szőnyegek, ez halasztható.
10
32. Belső tisztítás 4
33. Esküvői díszek felrögzítése 10
= 4-500
+ 170

A Passat felfrissítéséhez tehát - ha csak a szívemnek leginkább kedves beavatkozásokat vesszük is - éppen négy- és ötszázezer közti kakaó szükségeltetik. Persze ha időközben megnyernénk a kakaólottót, szívesen beleönteném azt a plusz százhetvenezer bögrét a lista halvány soraiba is.

Persze egyértelműen lejjebb húzná az egész cucc költségigényét, ha sokkal több műveletet végeznék saját kezűleg. Ezt azonban hátráltatja (az utcaibütykölgető-kultúra letűnésén túl) a tény, hogy autószerviz-szakértelmem maximális esetben is csak a megelőző törődésre, esetleg a hibafelismerésre korlátozódik. Szerelési tapasztalatom hiányát persze lelkesedéssel pótlom, de erre csak néhány esetben hagyatkozhatok. Így különösen emberes feladat lesz a költségek visszafogása.

Azt azért nem mondanám, hogy hátrányból indulok. Egyrészt Szeged elég nagy város, hogy mindenhez találjak szervizt, másrészt a Malacpassat elég gyakori típus, hogy mindenhez találjak alkatrészt, mégpedig (a légkondi kivételével) gyorsan és tűrhető áron. Lassan a típust is kezdem kiismerni, és öt év használat után azt is elmondhatom, hogy az autóm már csak ritkán tud meglepni.

Hétfőn megyek a kipufogószervizbe, megszabadulok végre a kétéves poltergeist-csörgéstől. Remélem, jövő csütörtökön már az eredményét is elújságolhatom.

Komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diszduda.blog.hu/api/trackback/id/tr927814586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.