Ülésszellő klíma helyett

Ideális kompromisszum. Egyelőre legalábbis bevált a szellőztetett üléspárna (Waeco MagicComfort MCS 20), úgy tűnik, az utólagos klímabeszerelés összes nyűgét és hátulütőjét kicselezve sikerült elviselhetővé tenni a forróságot. Zajlik a tesztüzem.

ulesszellozteto.jpg

A klíma nyilván a legjobb megoldás. Ha van. De nincs. Beszerelni persze utólag is lehet, ellenben (mint erről pár hónap alatt többen meggyőztek) a kérdés inkább az: érdemes-e?

  1. Hangyabokányit drága. Elő is irányoztam rá az előzetes érdeklődés alapján reálisnak tűnő 150-200 kakaót alkatrésszel, beszereléssel. (Ez ebben a mezőnyben persze csuda olcsó lenne, szóval jobban belegondolva azért optimista ez a realizmus.)
  2. A Malacpassathoz már nem gyártanak klímát (után- se), így marad a bontott jószág, ami egy ilyen összetett szerkezetnél kész aknamező. Ha sikerül is találni
    • a motorkódhoz és az évjárathoz passzoló szerkezetet,
    • egyben,
    • ami egy bontásérett kocsiban is minden elemében működőképes maradt,
    még mindig fogadás tárgya, melyik alkatrészről derül ki, hogy már az utolsókat rúgta. Amikor pedig az időt, pénzt, majrét nem kímélve beszereltetett cuccot fölkapcsolva rájössz, hogy NEM HŰT – na azt az élményt meghagyom annak, aki szereti.
  3. A beszerelés a tapasztalatok szerint gyakran csak bizonytalan számú keserves visszabontást követően van kész.
  4. Bizonytalanná teszi a motor működését, mivel az elektronika nincs rá lélekben felkészülve.
  5. A szellőztetés teljesítménye 2×14 W (mivel egyelőre két ülésnyire van igényünk), szemben a klíma 4 kilowattjával (oké, az áramfelvételi adatok beszédesebbek lennének, de azért ott sem lehet sokkal kisebb a különbség), és bár a légkondi valóban nagyobb élmény, azért nem 143-szor nagyobb.
  6. Ülésszellőztetés nélkül ugye a klíma is csak félmegoldás lenne, tehát ha később mégis annyira elszánt és gazdag leszek (esetleg a Passatot majdan a második autó szerepébe helyezve több kísérletezésre nyílik lehetőség), az üléspárnáknak még mindig hasznát fogjuk venni, már ha bírják a strapát néhány évig.

Az ülésszellőztetésből 1 db 25 kakaóba került házhoz szállítva, így ha beválik, 50 kakaó + a szivargyújtó-elosztó árából 2 fő részére egész kényelmessé tehetőek a nyári utazások. Az meg már a saját luxusigényem, hogy akkor nyilván nem fogok megelégedni a gyújtóaljzatból kilógó elosztóval és az abból tekergőző kábelekkel, hanem a váltó és a kézifékkar alatt kulturáltan hátravezettetem a 12 voltot. (Reményeim szerint ez utóbbi egy könnyen kigazdálkodható tétel lesz.)

Így beszéltem hát le magam az utólagos klíma-beépítésről, és így vettük használatba a remek kis alfarzúgatót, hogy immár nyáron is gondtalanul száguldhassunk a napsugár után.

Frissítés: Első tesztalanyunk, aki nem a Menyasszony (kinek státusza örömteli upgrade-en esett bár keresztül, de kódneve ez marad), és nem is én vagyok, azaz Násznagy barátom felhívta figyelmem, hogy a szellőzőpárna kikapcsolt állapotában bizony vízifociznak az ember tökei a műanyag szöveten. Szóval plusz szempont a szerkezet telepítésekor, hogy amikor nem kell, egy mozdulattal hátravágható legyen, semmi fölösleges ücsörgés benne!

Komment

A bejegyzés trackback címe:

https://diszduda.blog.hu/api/trackback/id/tr6011658432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.