Felkeltettem téli álmából a díszpassat-projektet.
Tavaszi nagytakarítással indítottam:
1. | Mosás |
(kívül gépi, kerékjárati ívekben a sok latyak tiszteletére magasnyomású kézi), a kerekekre felnitisztító is (mert itt az automata csak félmunkát végez). Félóra alatt megvolt + utazás a kitűnő OMV-kútra. | |
2. | Porszívózás, |
csomagtartóval és a motortérből nyíló szellőző-beömlővel együtt, ami feszt tömve van falevéllel. Félóra. | |
3. | Ablakpucc |
belül, mert ráfért. Esténként már összevissza szórta nekem a lámpafényt, reggelente meg igencsak párásodott. A műszerfalápoló felhordása is csak sürgette a dolgot. Lekotortam végre a hátsó ablak sarkát díszítő, a vonóhorog függőleges teherbírására figyelemeztető (Zul. Stützlast max. 85 kg), egyértelműen nékülözhetetlen matricát is, amit az évek alatt a gonosz penész az üveghez rozsdált. (Tudom, képzavar, de tökúgy nézett ki.) Ezzel még egy óra gyikicsölést mértem magamra, de megérte. Mindenestül 3 óra. | |
4. | Műszerfal |
és a műanyag ajótelemek műszerfalápolós kezelése, hogy feketék és egészséges fogásúak maradjanak, meg még a port is taszítsák, amennyire kell. (15 perc, némi matt műszerfalápoló spray meg egy rossz trikó.) | |
5. | Lökhárítók |
és díszlécek (mondjuk, hogy Sacco-deszkák) átfújása műszerfalápolóval (mert bevált), az abroncsokra még egy kis gumiápoló, persze kívülről, csak a színe végett (10 perc). |
A karbantartást se hanyagoljuk el:
6. | Guminyomást |
beállítottam, naná, a pótkeréken is. (10 perc, de csak a csomagtartóba süllyesztett mankókerék ki-be szerelése miatt.) | |
7. | Folyadékszinteket |
ellenőriztem. Hűtővizet szerencsére csak a minimumról kellett visszahozni, pedig vagy egy hónapja nem nyitottam föl a motorházat, fék-kuplugfolyadék oké, nívópálca oké (még mindig nem fogyaszt olajat) szervóolaj szintén. 5 perc. | |
8. | Akkumulátort |
visszakapaszkodtam a helyére, miután rémülten konstatáltam, hogy a motortér közepében csüng a kábelein. Az évek óta felemás rögzítését gyorsan meg kell oldani. |
Persze így egy fél nap ráment, de a nagyja az azért az ablakokra. A szokásos havi törődés másfél órában megvan.
A héten megoldottam a projekt talán legapróbb (de egy félórába így is betartó) lépését. Kiheréltem a szivargyújtót, így a soha nem használt dugasz most már véletlenül benyomva se tűzveszélyes. Ránézésre persze változatlan, és az aljzata is megmaradt konnektornak.
A következő bütykölésekhez már műhelybe vittem, és mesterre bíztam a Passatot. Az eredmény a következő posztban.