Utánaszámoltam végre, mennyi kakaót kell még meginnom, hogy elég erős legyek finanszírozni a Passat-projektet. Sokat. De megvalósítható a dolog, még ha a legutóbb beütemezett 33 ugrásból egy párat feltételhez kell is kötnöm. Nézzük a kakaókat:
1. | Műszerfal rendszeres ápolása | 12 |
2. | Külső műanyagelemek rendszeres ápolása Havonta egy műszerfalápoló spray. |
|
3. | Kipufogórendszer Egy bilincs meghúzásától a katalizátorcseréig bármi beeshet, de feltételezem, ha a legegyszerűbb hibáról lenne szó, azt az eddigi két szerelő biztosan megoldotta volna. |
25-75 |
4. | Szivargyújtó-spirál kiiktatása | 4 |
5. | Szellőzőrács cseréje a műszerfalon | |
6. | Üres kapcsolóhelyre takarólap | |
7. | Napellenző-világításra plexibúra De ebben már az alkatrészek postaköltsége is benne legyen ám. |
|
8. | Hangcsillapítás Optimista a becslésem, de többe úgysem fog kerülni, mert többet nem szánok rá. |
40 |
9. | Jobb hátsó lámpablokk kiegyenesítése | 5 |
10. | Felnik felújítása | 50 |
11. | Első-hátsó embléma cseréje | 5 |
12. | Rádióantenna cseréje | 15 |
13. | Első indexbúrák narancsról fehérre | 10 |
14. | Hátsó rendszámtábla cseréje | 15 |
15. | Karbantartás Olajcsere (15), ablaktörlőlapátok (5), fékbetétek (20). |
40 |
16. | Klíma Egyelőre ezt is csak becsülöm. Komplett klímát összevadászni egy 50-esnél kezdődik, a beszerelésre pedig a megkérdezett szerelő látatlanban 100-as környékét saccolt. |
150-200 |
17. | Fordulatszámmérő | 10 |
18. | Magnókazetta-lejátszás beüzemelése | 5 |
19. | Tolótető-szerkezet cseréje | 20 |
20. | Motormosás A kockázatos mosás helyett talán jobbat is tesz a gondos áttörölgetés. |
5 |
21. | Megroppant első emelőpontok kilakatolása | 10 |
22. | Rozsdakezelés az alvázon | 10 |
23. | Kopott váltószoknya cseréje | 5 |
24. | Kopott könyöklő cseréje | 15 |
25. | Polírozás, karcok kijavítása | 20 |
26. | Oldalburkolat ráépítése | 20 |
27. | Hátsó spoiler ráépítése Bár a diszkrét szárny és a burkolat őrült jól állna a Passatnak, előfordulhat, hogy csak később kapja meg őket. (Funkciójukat tekintve persze eleve értelmetlenek, de ez szépségükből mit sem von le.) |
20 |
28. | Karbantartás | 10 |
29. | Fejtámla beépítése hátul középre | 10 |
30. | Derékmagasságban állítható sofőrülés | 15 |
31. | Szőnyegek Mivel azért most is elfogadhatóak a szőnyegek, ez halasztható. |
10 |
32. | Belső tisztítás | 4 |
33. | Esküvői díszek felrögzítése | 10 |
= 4-500 | ||
+ 170 |
A Passat felfrissítéséhez tehát - ha csak a szívemnek leginkább kedves beavatkozásokat vesszük is - éppen négy- és ötszázezer közti kakaó szükségeltetik. Persze ha időközben megnyernénk a kakaólottót, szívesen beleönteném azt a plusz százhetvenezer bögrét a lista halvány soraiba is.
Persze egyértelműen lejjebb húzná az egész cucc költségigényét, ha sokkal több műveletet végeznék saját kezűleg. Ezt azonban hátráltatja (az utcaibütykölgető-kultúra letűnésén túl) a tény, hogy autószerviz-szakértelmem maximális esetben is csak a megelőző törődésre, esetleg a hibafelismerésre korlátozódik. Szerelési tapasztalatom hiányát persze lelkesedéssel pótlom, de erre csak néhány esetben hagyatkozhatok. Így különösen emberes feladat lesz a költségek visszafogása.
Azt azért nem mondanám, hogy hátrányból indulok. Egyrészt Szeged elég nagy város, hogy mindenhez találjak szervizt, másrészt a Malacpassat elég gyakori típus, hogy mindenhez találjak alkatrészt, mégpedig (a légkondi kivételével) gyorsan és tűrhető áron. Lassan a típust is kezdem kiismerni, és öt év használat után azt is elmondhatom, hogy az autóm már csak ritkán tud meglepni.
Hétfőn megyek a kipufogószervizbe, megszabadulok végre a kétéves poltergeist-csörgéstől. Remélem, jövő csütörtökön már az eredményét is elújságolhatom.