Ideális kompromisszum. Egyelőre legalábbis bevált a szellőztetett üléspárna (Waeco MagicComfort MCS 20), úgy tűnik, az utólagos klímabeszerelés összes nyűgét és hátulütőjét kicselezve sikerült elviselhetővé tenni a forróságot. Zajlik a tesztüzem.
A klíma nyilván a legjobb megoldás. Ha van. De nincs. Beszerelni persze utólag is lehet, ellenben (mint erről pár hónap alatt többen meggyőztek) a kérdés inkább az: érdemes-e?
- Hangyabokányit drága. Elő is irányoztam rá az előzetes érdeklődés alapján reálisnak tűnő 150-200 kakaót alkatrésszel, beszereléssel. (Ez ebben a mezőnyben persze csuda olcsó lenne, szóval jobban belegondolva azért optimista ez a realizmus.)
- A Malacpassathoz már nem gyártanak klímát (után- se), így marad a bontott jószág, ami egy ilyen összetett szerkezetnél kész aknamező. Ha sikerül is találni
- a motorkódhoz és az évjárathoz passzoló szerkezetet,
- egyben,
- ami egy bontásérett kocsiban is minden elemében működőképes maradt,
- A beszerelés a tapasztalatok szerint gyakran csak bizonytalan számú keserves visszabontást követően van kész.
- Bizonytalanná teszi a motor működését, mivel az elektronika nincs rá lélekben felkészülve.
- A szellőztetés teljesítménye 2×14 W (mivel egyelőre két ülésnyire van igényünk), szemben a klíma 4 kilowattjával (oké, az áramfelvételi adatok beszédesebbek lennének, de azért ott sem lehet sokkal kisebb a különbség), és bár a légkondi valóban nagyobb élmény, azért nem 143-szor nagyobb.
- Ülésszellőztetés nélkül ugye a klíma is csak félmegoldás lenne, tehát ha később mégis annyira elszánt és gazdag leszek (esetleg a Passatot majdan a második autó szerepébe helyezve több kísérletezésre nyílik lehetőség), az üléspárnáknak még mindig hasznát fogjuk venni, már ha bírják a strapát néhány évig.
Az ülésszellőztetésből 1 db 25 kakaóba került házhoz szállítva, így ha beválik, 50 kakaó + a szivargyújtó-elosztó árából 2 fő részére egész kényelmessé tehetőek a nyári utazások. Az meg már a saját luxusigényem, hogy akkor nyilván nem fogok megelégedni a gyújtóaljzatból kilógó elosztóval és az abból tekergőző kábelekkel, hanem a váltó és a kézifékkar alatt kulturáltan hátravezettetem a 12 voltot. (Reményeim szerint ez utóbbi egy könnyen kigazdálkodható tétel lesz.)
Így beszéltem hát le magam az utólagos klíma-beépítésről, és így vettük használatba a remek kis alfarzúgatót, hogy immár nyáron is gondtalanul száguldhassunk a napsugár után.
Frissítés: Első tesztalanyunk, aki nem a Menyasszony (kinek státusza örömteli upgrade-en esett bár keresztül, de kódneve ez marad), és nem is én vagyok, azaz Násznagy barátom felhívta figyelmem, hogy a szellőzőpárna kikapcsolt állapotában bizony vízifociznak az ember tökei a műanyag szöveten. Szóval plusz szempont a szerkezet telepítésekor, hogy amikor nem kell, egy mozdulattal hátravágható legyen, semmi fölösleges ücsörgés benne!